Welcome at Tsataki - ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ


Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

Τα ποσά που παίρνουμε από την τηλεόραση έχουν εξευτελιστεί»



Πολυδιάστατη προσωπικότητα, ξεκάθαρος και αληθινός, ο δημοφιλής ηθοποιός Τάσος Χαλκιάς μάς μιλά για όλα. Για το θέατρο -πρωταγωνιστεί στο έργο του Κοκτό «Τρομεροί γονείς», για την τηλεοπτική συμμετοχή του στη σειρά «Ονειροπαγίδα» και για την καλλιτεχνική φλέβα στην οικογένειά του!

Ο Τάσος Χαλκιάς μαθήτευσε δίπλα σε μεγάλους ηθοποιούς, όπως οι Αγγελος Τερζάκης, Γιάννης Σιδέρης, Στέλιος Βόκοβιτς και Μαίρη Αρώνη, ενώ συμμετείχε σε πολλές παραγωγές κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου. Σήμερα έχει κάνει ακόμη ένα βήμα, δημιουργώντας με μεράκι τη δραματική σχολή «Πρώτη Πράξη». Είναι καλλιτέχνης που λέει τα πράγματα με το όνομά τους. Μας εκμυστηρεύεται, μάλιστα, πώς αντιμετωπίζονται από τους τηλεοπτικούς παραγωγούς η πρώτη άσπρη τρίχα και η πρώτη ρυτίδα, τι μειώσεις αμοιβών έχουν γίνει στη μικρή οθόνη και εκφράζει την άποψή του για τα ριάλιτι.
.......

- Με βασικό θέμα τις σχέσεις γονέων-παιδιών η κωμωδία «Τρομεροί γονείς» του Κοκτό, στην οποία πρωταγωνιστείτε φέτος. Μιλήστε μας για το έργο.
Το έργο του Κοκτό, αν και έχει γραφτεί εδώ και πολλά χρόνια, είναι ιδιαίτερα επίκαιρο. Καθώς και σήμερα υπάρχουν παιδιά που κρύβονται πίσω από τη φούστα της μαμάς, που είναι φυλακισμένα στο μητρικό φίλτρο και δεν έχουν ξεμυτίσει έτσι ώστε να μπορέσουν να πάρουν πρωτοβουλίες, να διαμορφώσουν χαρακτήρα και προσωπικότητα. Η μαμά μπορεί να αποφασίζει για ένα παιδί, για έναν έφηβο, αλλά δεν μπορεί να αποφασίζει για έναν άνδρα είκοσι δύο ετών όπως ακριβώς είναι ο «γιος» μας στο έργο «Τρομεροί γονείς» που παίζουμε στο θέατρο Ηβη. Στην παράσταση είμαστε μαζί με την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, τη Χριστίνα Αλεξανιάν, τον Σαράντο Γεωγλερή και την Ιωάννα Πηλιχού.

- Από μικρός επιθυμούσατε να ασχοληθείτε με το επάγγελμα του ηθοποιού;
Δεν ήταν κάτι που το επιθυυμούσα από μικρός, μάλιστα μου ήρθε εντελώς ξαφνικά. Δούλευα με τον πατέρα μου, ο οποίος ήταν ψυκτικός μηχανικός και είχε το εργαστήριό του. Εγώ και ο αδερφός μου μάθαμε τη μουτζούρα, που λένε, από οκτώ χρόνων. Ψαχνόμουν όμως, και γύρω στα δεκαοκτώ μου έτη έκανα τη στροφή προς αυτήν την κατεύθυνση. Πιστεύω, πάντως, πως μου βγήκε σε καλό!

- Η είσοδός σας στον χώρο ήταν εύκολη; Σήμερα τα νέα παιδιά συναντούν δυσκολίες;
Το εύκολο είναι σχετικό. Μπήκα στον χώρο σε μια εποχή που οι ηθοποιοί ασχολούνταν μόνο με το θέατρο. Από εκεί και πέρα, σε λίγα χρόνια μπήκε μπροστά μας η τηλεόραση και μας πέρασε σε κάποια άλλα κανάλια ενδιαφέροντος. Τα σημερινά παιδιά ξεκινούν τα πρώτα επαγγελματικά βήματά τους από την τηλεόραση προκειμένου να αποκτήσουν ένα «ονοματάκι», προκειμένου να μπορέσουν να προχωρήσουν στο θέατρο πιο εύκολα. Στη δική μου εποχή τα πράγματα δεν ήταν έτσι. Οτιδήποτε καλό έκανες στο θέατρο και ακουγόταν, αυτό σου έδινε τις επόμενες δουλειές. Ετσι, δεν μπορώ να συγκρίνω την εποχή την τότε με τη σημερινή.

- Με τη σχολή σας «Πρώτη Πράξη» προσπαθείτε να βοηθήσετε νέα παιδιά όχι μόνο να αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια αλλά και να εισέλθουν στον καλλιτεχνικό χώρο;
Στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου είχα δάσκαλο έναν πολύ σπουδαίο πρωταγωνιστή, τον Στέλιο Βόκοβιτς, ο οποίος με επηρέασε βαθύτατα και κάπως έτσι διαμορφώθηκε η άποψή ως προς το πώς θα μπορέσω και εγώ κάποια στιγμή να διδάξω νεότερους ηθοποιούς. Ο δάσκαλός μου στάθηκε μεγάλη αφορμή για μένα αλλά και η αιτία που κατόρθωσα αυτόν τον τελευταίο χρόνο να οργανώσω και να ολοκληρώσω τη σχολή μου. Είμαι ευτυχής που έχω τριάντα δύο παιδιά, τα οποία με εμπιστεύτηκαν για την καλλιτεχνική μόρφωσή τους.

- Πρώτη επαφή σας με την τηλεόραση το ’85, στο πλευρό της Αννας Παναγιωτοπούλου στο σίριαλ «Μαντάμ Σουσού». Από τότε συνεχώς έχετε πρωταγωνιστικούς ρόλους στη μικρή οθόνη. Επιλογή σας ή σας αρέσει η τηλεόραση;
Μου αρέσει να κάνω τηλεόραση, προτού η τηλεόραση γίνει τόσο ανταγωνιστική. Με την είσοδο των ιδιωτικών καναλιών στην ελληνική τηλεοπτική αγορά τα πράγματα ήταν κάπως διαφορετικά. Δεν επηρεαζόταν η τηλεόραση από τις θεαματικότητες που έκανε, αλλά από την ποιότητα των εκπομπών που παρήγαγε. Και αυτό ήταν πραγματικά κάτι πολύ ωραίο. Ετσι μείναμε στη μικρή οθόνη και αυτό προσπαθήσαμε να ακολουθήσουμε και στην ιδιωτική τηλεόραση. Μέχρι ένα σημείο νομίζω ότι τα καταφέραμε. Από ένα σημείο και μετά, η εμπορευματική κατάσταση των τηλεοπτικών σειρών έγινε πιο έντονη και από και πέρα ο καθένας μας μπορούσε να κάνει τις επιλογές του.



- Έχετε παίξει σε σειρές που μετά το μετανιώσατε;Οχι, μπορώ να πω ότι φάνηκα πολύ τυχερός, καθώς είχα πάντα την ευχέρεια των επιλογών. Μπορούσα να διαλέξω κάτι που, ακόμη και αν δεν με αντιπροσώπευε πλήρως, τουλάχιστον μου άρεσε να ασχοληθώ με αυτό ως ηθοποιός. Θέλω να πω επίσης ότι αντιμετωπίζω με θεατρικό τρόπο ακόμη και τους τηλεοπτικούς ρόλους μου.

- Παρακολουθείτε ριάλιτι;
Κατά τη διάρκεια ζάπινγκ έχω δει, να παρακολουθήσω όμως όχι. Οταν γυρνώ από το θέατρο, έχω δει σε επανάληψη το «X-Factor». Οι άνθρωποι που απαρτίζουν την επιτροπή, πέρα από τον Σάκη που το παρουσιάζει, νομίζω ότι γνωρίζουν πέντε πράγματα. Πιστεύω όμως ότι το να πεις σε έναν άνθρωπο ότι κάνει για τραγουδιστής είναι άλλο θέμα από το να γίνει κάποιος τραγουδιστής και να έχει μια διάρκεια στον χώρο!

- Θα συμμετείχατε σε ριάλιτι για ηθοποιούς;
Οχι, σε καμία περίπτωση. Ο ηθοποιός χρειάζεται σπουδή και πρέπει να περάσει από σαράντα κύματα για να μπορέσει να σταθεί στο σανίδι. Ενα ριάλιτι δεν σε κάνει ηθοποιό. Δεν θα συμμετείχα, γιατί το θεωρώ απαράδεκτο.

- Μέσα από τον χώρο που κινείστε έχετε δημιουργήσει φιλίες;
Φυσικά. Ο Θάνος ο Καλλιώρας, ο Γιώργος Παρτσαλάκης, και πολλοί άλλοι είναι φίλοι μου. Ανεξαρτήτως αν κάναμε παρέα ή όχι, έχουμε μοιραστεί οικογενειακές, επαγγελματικές και κοινωνικές στιγμές. Δεν θα μπορούσα να πω ότι έχω κάνει εχθρούς, εκτός και αν δεν το ξέρω…

- Είστε άνθρωπος που αφήνεται στην τύχη ή προγραμματίζετε τα επαγγελματικά βήματά σας;
Τίποτε δεν γίνεται τυχαία. Ολα γίνονται έπειτα από αγώνα και επίπονη εργασία. Δεν αφήνω τίποτε στην τύχη, ειδικά όσον αφορά το θέατρο. Σε ό,τι αφορά την τηλεόραση θα έλεγα πως για μένα τα τελευταία χρόνια τα πράγματα είναι και λίγο τυχαία. Δεν επιδιώκω τη συμμετοχή μου στην τηλεόραση, ωστόσο επιλέγω κάποιες δουλειές, στις οποίες και ο ρόλος μου δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλος. Τα νέα παιδιά πρέπει να βγουν στην τηλεόραση, γιατί με την πρώτη ρυτίδα και την πρώτη άσπρη τρίχα κάπου πρέπει να απομακρυνόμαστε!

- Με τη θέλησή σας ή για τις ανάγκες της αγοράς. Οι ιθύνοντες, όταν βλέπουν τις ρυτίδες, μήπως αναζητούν πιο φρέσκα άτομα;
Ναι, σίγουρα. Να πω επίσης ότι η αγορά ολοένα και φθηναίνει. Κάποιους ανθρώπους που δημιούργησαν πράγματα μέσα από τη δουλειά τους αδυνατεί να τους πληρώσει. Το ποσά που παίρνουμε από την τηλεόραση δεν έχουν μόνο πέσει, έχουν εξευτελιστεί τελείως. Οι παραγωγοί σού ζητούν να εργαστείς για ποσά που δεν είναι για επαγγελματίες ανθρώπους, αλλά είναι για ανθρώπους που μπορεί να επαιτούν.

- Στην περσινή σας συμμετοχή στην τηλεοπτική σειρά «Λόλα» σας έγινε κάποια μείωση μισθού;
Τεραστία, περίπου 50% ήταν η μείωση, για χρήματα που πήραμε έπειτα από έξι μήνες.

- Στην TV σας βλέπουμε στην «Ονειροπαγίδα»...
Εχω μια μικρή συμμετοχή στη σειρά «Ονειροπαγίδα». Το σενάριό της υπογράφει η Τίνα Καμπίση και φιλοξενείται στον ANT1. Ηταν να βγει από την αρχή στο πρόγραμμα, ωστόσο αυτό δεν έγινε και η προβολή της ξεκίνησε τώρα. Είμαι ο πατέρας της Μαρίας Σολωμού, ενώ σε πρωταγωνιστικό ρόλο είναι και ο Γιώργος Καραμίχος.


Οικογένεια καλλιτεχνών!

Η οικογένεια του Τάσου Χαλκιά είναι μια καλλιτεχνική οικογένεια. Παντρεμένος με τη γνωστή ηθοποιό Πέννυ Παπουτσή, έχουν αποκτήσει δύο παιδιά, τον Αρη που ασχολείται με τη δημοσιογραφία και την Ηλιάνα που σπουδάζει σκηνογραφία και ενδυματολογία. Η αδερφή του Λιάνα είναι στην Κύπρο εδώ και πολλά χρόνια και εργάζεται στην τηλεόραση και στο θέατρο. Ο γιος της Λιάνας και ανιψιός του Τάσου, ο Ορέστης Σοφοκλέους, είναι και αυτός ηθοποιός, και φέτος εμφανίζεται στο έργο «Το θαύμα της Αννυ Σάλιβαν».

- Η κόρη σας θα κινηθεί στον καλλιτεχνικό χώρο…
Η κόρη μου ολοκληρώνει τις σπουδές της στη σκηνογραφία και την ενδυματολογία. Πέρασε από σπουδές τηλεοπτικής και κινηματογραφικής σκηνοθεσίας, αλλά δεν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Τα εικαστικά, όταν μπερδεύονται με το θέατρο, αποκτούν μια άλλη διάσταση αισθητικής. Πιστεύω ότι η κόρη μου σωστά ασχολήθηκε με αυτό, γιατί το έχει μέσα της πολύ και νομίζω ότι πολύ σύντομα θα αποδώσει.

- Είστε πάντως μια καλλιτεχνική οικογένεια…Η γυναίκα μου, ο ανιψιός μου και η αδερφή μου κινούνται στον χώρο. Υπάρχει αρκετά μεγάλη καλλιτεχνική φλέβα στην οικογένεια. Ο ανιψιός μου είναι ηθοποιός, παίζει μαζί με την Πέγκυ Τρικαλιώτη στο έργο «Το θαύμα της Αννυ Σάλιβαν». Η αδερφή μου είναι στην Κύπρο εδώ και πολλά χρόνια και εργάζεται στην τηλεόραση και στο θέατρο. Η σύζυγός μου, ηθοποιός και αυτή, ασχολείται φέτος με τη σχολή μας.

ΤΕΤΑ ΤΣΕΤΣΕΚΟΥ
Bookmark and Share


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου