Welcome at Tsataki - ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ


Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

Η παντοκρατορία των καρτέλ και των μονοπωλίων στην Ελλάδα πρέπει να τελειώσει

Η ακρίβεια και η φτώχεια στην οποία έχουν οδηγήσει τούς πολίτες της χώρας οι λίγοι οικονομικά ισχυροί και οι εκτελεστικοί τους βραχίονες μέσα στην ελληνική αγορά έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Ο κ.Δημήτρης Κυριτσάκης και η παρέα της οδού Πατησίων και Κότσικα που διόρισε η Νέα Δημοκρατία αποδείχτηκε με στοιχεία ότι αδυνατούν να εφαρμόσουν τις Αντιμονοπωλιακές πολιτικές που απαιτούν οι δραματικές συνθήκες που βιώνουν οι πολίτες.

Η Αντιμονοπωλιακή Οργάνωση STOPCARTEL, με την ευκαιρία της χθεσιινής ενημέρωσης των μελών της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής από την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κυρία Λούκα Κατσέλη, σύμφωνα με το άρθρο 32 παρ. 6 του Κανονισμού της Βουλής, μετά από αίτημα Βουλευτών του ΠΑ.ΣΟ.Κ., μελών της Επιτροπής, σχετικά με τις πολιτικές και τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και την ομαλή λειτουργία της αγοράς και της παρουσίας ενώπιον της του προέδρου της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού κ.Δημήτρη Κυριτσάκη,έθεσε  στα μέλη της Επιτροπής δι υπομνήματος συγκεκριμένα θέματα τα οποία αφορούν τόσο την ομαλή λειτουργία της αγοράς όσο και τη λειτουργία του υγιούς Ανταγωνισμού στην Ελλάδα και της ιδίας της Ελληνικής Αντιμονοπωλιακής Αρχής της οποίας προίσταται ο κ.Κυριτσάκης, προκειμένου να τύχουν της σχετικής διερεύνησης εκ μέρους της κατά τη διάρκεια της παραπάνω συνεδρίασης.
Δέν έχουν γίνει γνωστές οι απαντήσεις τις οποίες έδωσε ο επι κεφαλής της Αντιμονοπωλιακής Αρχής στούς Βουλευτές για τα  αμείλικτα ερωτήματα που έχουν τεθεί και τα οποία ζητούν πλέον όχι απαντήσεις αλλά άμεσες δράσεις.

Η παντοκρατορία των καρτέλ και των μονοπωλίων στην Ελλάδα πρέπει να τελειώσει.Η ακρίβεια και η φτώχεια στην οποία έχουν οδηγήσει τούς πολίτες της χώρας οι λίγοι οικονομικά ισχυροί και οι εκτελεστικοί τους βραχίονες μέσα στην ελληνική
αγορά έχει ξεπεράσει κάθε όριο.
Ο κ.Δημήτρης Κυριτσάκης και η παρέα της οδού Πατησίων και Κότσικα που διόρισε η Νέα Δημοκρατία αποδείχτηκε με στοιχεία ότι αδυνατούν να εφαρμόσουν τις Αντιμονοπωλιακές πολιτικές που απαιτούν οι δραματικές συνθήκες που βιώνουν οι πολίτες.
Κύριοι Βουλευτές,κα Υπουργέ,
η πίστωση χρόνου των πολιτών είχε ημερομηνία λήξης, η οποία έχει παρέλθει.Οι Διοικήσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού των τελευταίων ετών εκ των πραγμάτων προστάτευσαν τους οικονομικά ισχυρούς της αγοράς.
Ηλθε η ώρα τίς μάχες κατά των καρτέλ να δώσουν πολίτες αποδεδειγμένα δεσμευμένοι και προσηλωμένοι στην υπεράσπιση των συμφερόντων των δεινά δοκιμαζόμενων πολιτών.Δέν υπάρχει πλέον ούτε μέρα για χάσιμο.
Προχωρείστε λοιπόν στην αντικατάστασή τους ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.


ΠΡΟΣΟΧΗ. Επισυνάπτεται ολόκληρο το αποκαλυπτικό υπόμνημα του STOPCARTEL πρός την Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την ενημέρωση των πολιτών.
STOPCARTEL
Ενωση Θυμάτων καρτέλ και μονοπωλίων
Συγγρού 132,17671,Αθήνα
τηλ.2109609176,6982009611
E-mail: info@stopcartel.org Αθήνα,10-5-2010
Αθήνα 9-6-2010

ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Πρός τον Πρόεδρο και τα μέλη
της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου
της Βουλής των Ελλήνων


Ενόψει της συνεδρίασης της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, την Τετάρτη, 9/6/2010.

Αξιότιμοι κύριοι Βουλευτες,

Η Ενωση Θυμάτων Καρτέλ και Μονοπωλίων , γνωστή με την επωνυμία STOPCARTEL, με την ευκαιρία της σημερινής ενημέρωσης των μελών της Επιτροπής, από την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κυρία Λούκα Κατσέλη, σύμφωνα με το άρθρο 32 παρ. 6 του Κανονισμού της Βουλής, μετά από αίτημα Βουλευτών του ΠΑ.ΣΟ.Κ., μελών της Επιτροπής, σχετικά με τις πολιτικές και τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και την ομαλή λειτουργία της αγοράς και της παρουσίας ενώπιον της του προέδρου της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού κ.Δημήτρη Κυριτσάκη,επιθυμεί να θέσει στα μέλη της Επιτροπής συγκεκριμένα θέματα τα οποία αφορούν τόσο την ομαλή λειτουργία της αγοράς όσο και τη λειτουργία του υγιούς Ανταγωνισμού στην Ελλάδα και της ιδίας της Ελληνικής Αντιμονοπωλιακής Αρχής της οποίας προίσταται ο κ.Κυριτσάκης, προκειμένου να τύχουν της σχετικής διερεύνησης εκ μέρους της κατά τη διάρκεια της παραπάνω συνεδρίασης.
Με την παρούσα αιτούμεθα επίσης την παρουσία κατά την επόμενη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου με το ίδιο αντικείμενο συζήτησης ενδιαφερόμενων φορέων Ενώσεων Καταναλωτών και Ενώσεων Θυμάτων Καρτέλ όπως πχ των ΙΝΚΑ,νέο ΙΝΚΑ,STOPCARTEL κλπ.προκειμένου να τους δοθεί η ευκαιρία ανάδειξης των προβλημάτων τα οποία σχετίζονται άμεσα με την ομαλή λειτουργία της αγοράς και την αποτελεσματική λειτουργία της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία αφορά τους πολίτες,καταναλωτές, μικρομεσαίους κλπ.

Κύριοι Βουλευτές,

Η νομοθεσία περί ελεύθερου ανταγωνισμού αποτελεί από τίς πιο σημαντικές πολιτικές οικονομικής ανάπτυξης και ανακατανομής του παραγόμενου πλούτου στα πλαίσια της οικονομίας της αγοράς σε κάθε χώρα.
H Ελληνική οικονομία που κατα γενική διαπίστωση κυριαρχείται από καρτέλ και μονοπώλια παρουσιάζει έλλειψη καινοτομίας και επιχειρηματικής πρωτοβουλίας, υπέρογκες τιμές αγαθών και υπηρεσιών, αγκυλώσεις και έλλειψη νεσεισερχόμενων επιχειρήσεων, υπερσυγκέντρωση αγορών και πλούτου σε ολοένα και λιγότερες οικονομικές μονάδες, έλλειψη σοβαρών παραγωγικών επενδύσεων και συμπίεση των κατώτερων οικονομικά κοινωνικών ομάδων.
Το σύνολο των παραπάνω παραγόντων δυστυχώς έχει συμβάλει άμεσα και αποφασιστικά στήν τραγική σημερινή κατάσταση της ελληνικής οικονομίας.
Τα φαινόμενα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα την πτώση της ανταγωνιστικότητας και την απουσία ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας. Σε πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρεται ότι η Ελλάδα θα είχε τα μεγαλύτερα οφέλη από την αποτελεσματική λειτουργία των αγορών και την λειτουργία του υγιούς Ανταγωνισμού, η οποία θα οδηγούσε μεσοπρόθεσμα στην αύξηση κατά 1% του ρυθμού ανάπτυξης της οικονομίας.
Ο ρόλος -θεσμικά,πρακτικά και ουσιαστικά -της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην αποτροπή διαμόρφωσης των παραπάνω συνθηκών, θα έπρεπε να είναι κεντρικός και αποφασιστικός.
Δυστυχώς, αυτό δεν συνέβει στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια
Από το 1995, έτος καθιέρωσής της ως Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής, η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού παραμένει σταθερά στις τελευταίες θέσεις της σχετικής διεθνούς κατάταξης των χωρών του ΟΟΣΑ και στην πρόσφατη ετήσια έκδοση της έγκυρης διεθνούς επιθεώρησης Global Competition Review, η ελληνική Επιτροπή παρέμεινε στις τελευταίες θέσεις αξιολόγησης, ξεπερνώντας σε βαθμολογία μόνο την αντίστοιχη της Αργεντινής.
Σε εκθέσεις επίσης του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος περιγράφονται με μελανά χρώματα οι συνθήκες λειτουργίας των αγορών στην Ελλάδα. Σοβαρά προβλήματα δημιουργούν, όπως σημειώνεται, οι εκτεταμένες ρυθμιστικές παρεμβάσεις στη λειτουργία πολλών τομέων της οικονομικής δραστηριότητας, αλλά και η μη επαρκής αντιμετώπιση των στρεβλώσεων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Για την Επιτροπή Ανταγωνισμού σημειώνεται, μεταξύ άλλων, ότι:
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι παραβάσεις των κανόνων ανταγωνισμού συνεχίζονται επί μεγάλο χρονικό διάστημα έως ότου παρέμβει η ΕΑ.
Πρόσφατα αποδείχθηκε, με μια απόφαση του Πρωτοδικείου της Αθήνας, ότι οι καθυστερήσεις στις παρεμβάσεις της Επιτροπής σε ορισμένες περιπτώσεις υπαγορεύονταν από ύποπτες σκοπιμότητες. Το Πρωτοδικείο καταδίκασε σε ποινή φυλάκισης 9 μηνών τον τέως πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, κ. Σπ. Ζησιμόπουλο για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, ενώ στην εισήγηση της εισαγγελέως διατυπώθηκε πρόταση για ποινή διετούς φυλάκισής του. Οι δικαστές δέχθηκαν ότι υπήρξε δόλος εκ μέρους του τέως προέδρου της Επιτροπής Ανταγωνισμού, σε ό,τι αφορά την πολυετή καθυστέρηση διερεύνησης καταγγελίας μιας μικρομεσαίας ελληνικής επιχείρησης για τις καταχρηστικές πρακτικές ενός πολυεθνικού κολοσσού.

Α.Η Επιτροπή Ανταγωνισμού βρίσκεται σήμερα ουσιαστικά σε αδράνεια με κύρια ευθύνη της Ολομέλειας υπό τον Δ. Κυριτσάκη, που ορίσθηκε λίγες ημέρες πριν την προκήρυξη των εκλογών του 2009. Ο ίδιος ο κ. Κυριτσάκης, στις 19/11/2009, κατά την επίσκεψη της Υπουργού Ανάπτυξης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, είχε αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό δράσεων της Επιτροπής.
Ο κ. Κυριτσάκης είπε τότε:
-«Το βραχυπρόθεσμο επιχειρησιακό, θα έλεγα, σχέδιο δράσης, που με τους συνεργάτες μου καταστρώσαμε, για το οκτάμηνο (Σεπτέμβριος 2009 εως Μάιος 2010) περιλαμβάνει επιγραμματικά:
Την άμεση προώθηση/εκδίκαση ώριμων υποθέσεων, ορισμένες από τις οποίες είναι πολύ σημαντικές (ήδη έχουν κληρωθεί περί τις 20 υποθέσεις και εξακολουθούν να κληρώνονται στους κ.κ Εισηγητές για την Ολομέλεια ή τα τμήματα). Επομένως στο προσεχές διάστημα των τριών/τεσσάρων μηνών (Δεκ. 2009 εως  Μαρ. 2010), ανάλογα με την ημερομηνία κλήρωσης/κλήτευσης κάθε υπόθεσης, αναμένεται να ολοκληρωθούν μια σειρά αυτεπάγγελτων ερευνών (και εξέτασης καταγγελιών) για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε ζωτικούς τομείς της αγοράς. Στο ίδιο χρονικό διάστημα θα εξεταστούν όροι συμμόρφωσης σε συγκεντρώσεις και προμήθειες σε εξαιρετικά ζωτικούς τομείς αναφορικά με αποφάσεις της Επιτροπής που προηγήθηκαν.
-Το δημόσιο συμφέρον θα αξιολογείται υπό το πρίσμα της εμβέλειας των εκτιμώμενων επιπτώσεων μιας πρακτικής στη λειτουργία του αποτελεσματικού ανταγωνισμού και στους καταναλωτές. Ειδικότερα, θα δίδεται προτεραιότητα σε αυτεπάγγελτες έρευνες (ή καταγγελίες) που ανάγονται:
-Σε αγορές προϊόντων και υπηρεσιών καίριας σημασίας για τον Έλληνα καταναλωτή, όπως τρόφιμα, ποτά, καύσιμα παντός είδους και οικοδομικά υλικά, όπου τα καρτέλ και οι λοιπές αντιανταγωνιστικές πρακτικές έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην άνοδο των τιμών,
-Σε αγορές όπου στην Ελλάδα, συγκριτικά με άλλες χώρες της Ε.Ε., υπάρχουν υψηλότερες τιμές ή/και χαμηλότερη ποιότητα υπηρεσιών,
-Σε περιπτώσεις μονοπωλιακών πρακτικών με σωρευτικό , πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα (πρακτικών δηλαδή που ακολουθούνται από περισσότερες επιχειρήσεις, οι οποίες μετακυλύουν τις αυξημένες τιμές σε ενδιάμεσες επιχειρήσεις ή στους καταναλωτές), και
-Σε συγκεκριμένους τομείς της οικονομίας όπου παρατηρούνται στρεβλώσεις του ανταγωνισμού, π.χ. στον κλάδο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, στον τομέα των ελευθέρων επαγγελμάτων, ή σε αγορές δημοσίων προμηθειών, οι οποίοι εμπίπτουν στους στρατηγικούς στόχους και στις προτεραιότητες δράσης της Ε.Α.».
Οι συγκεκριμένες δεσμεύσεις σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό δράσεων της Επιτροπής δεν έχουν τηρηθεί και συνεπώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού υπό τον Δ. Κυριτσάκη μπορεί να θεωρηθεί δυστυχώς σαν αναποτελεσματική.
Θα παρακαλούσαμε τους κ.κ.Βουλευτές, να ερωτηθεί ο κ.Κυριτσάκης ποιές από τις δεσμεύσεις αυτές τηρήθηκαν και ποιές απο τις συγκεκριμένες προγραμματισμένες δράσεις υλοποιήθηκαν.

Ι.Επιτροπή Ανταγωνισμού: Πλήρης παράλυση και ύποπτη επιλογή κορυφαίου στελέχους
Στη διάρκεια της θητείας Κυριτσάκη (από τον Σεπτέμβριο 2009) το έργο της Επιτροπής Ανταγωνισμούς έχει παραλύσει ΑΠΟΛΥΤΩΣ, ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο όριο ολιγωρίας και αναποτελεσματικότητας. Επί των ημερών Κυριτσάκη, η Επιτροπή έχει εκδώσει, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της μόνο μία απόφαση έγκρισης της συγκέντρωσης ΕΛΠΕ-BPκαι  και μία απόφαση απόρριψης αιτήματος της εταιρείας Iron Tenco για ανάκληση προηγούμενης απόφασης, με την οποία απορρίφθηκε καταγγελία της εταιρείας για την αγορά χαλυβουργικών προϊόντων.
ΟΥΔΕΜΙΑ άλλη απόφαση, έστω για μία από τις εκατοντάδες εκκρεμούσες έρευνες (αυτεπάγγελτες ή κατόπιν καταγγελίας) έχει εκδοθεί! Ο κ. Κυριτσάκης «κατόρθωσε» να μην τηρήσει ούτε στο ελάχιστο το παραπάνω πρόγραμμα δράσης της Επιτροπής που ο ίδιος είχε ανακοινώσει ενώπιον της Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας τον Νοέμβριο 2009. Πρέπει να σημειωθεί, ότι ο κ. Κυριτσάκης δεν μπορεί καν να επικαλεσθεί τη μόνιμη δικαιολογία του προκατόχου του, κ. Ζησιμόπουλου, για τις απερίγραπτες καθυστερήσεις στις έρευνες της Επιτροπής.
Ότι, δηλαδή, το έργο της παρακωλύεται από την εξέταση πλήθους υποθέσεων συγκεντρώσεων επιχειρήσεων. Με το νόμο 3784/2009 προβλέπεται πλέον «αυτόματη» διαδικασία έγκρισης συγκεντρώσεων μετά την παρέλευση προθεσμίας 90 ημερών από τη γνωστοποίησή τους («Με απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία εκδίδεται μέσα σε ενενήντα (90) ημέρες από τη γνωστοποίηση της συγκέντρωσης, απαγορεύεται η συγκέντρωση σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 4γ. Σε κάθε άλλη περίπτωση, η Επιτροπή Ανταγωνισμού επιτρέπει τη συγκέντρωση. Η πάροδος της προθεσμίας των ενενήντα (90) ημερών, χωρίς την έκδοση απορριπτικής απόφασης, θεωρείται ως έγκριση της συγκέντρωσης εκ μέρους της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία εκδίδει υποχρεωτικώς τη σχετική διαπιστωτική πράξη»).
Τα παραπάνω πιστοποιούν πέραν πάσης αμφιβολίας την ΑΠΟΛΥΤΗ ακαταλληλότητα τόσον του κ. Κυριτσάκη, όσο και των λοιπών μελών της Επιτροπής για την εκπλήρωση της αποστολής που τους έχει ανατεθεί από την Πολιτεία και την ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ανάγκη αντικατάστασής τους από λειτουργούς που θα είναι σε θέση να κινητοποιήσουν το ΕΠΑΡΚΕΣ προσωπικό της Επιτροπής (αναλογικά με τον πληθυσμό της χώρας, η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει περισσότερο προσωπικό από την αντίστοιχη γαλλική Αρχή , Στοιχεία του Global Competition Review) και την ΕΠΑΡΚΗ χρηματοδότηση που παρέχεται στην Επιτροπή (σε απόλυτα ποσά, ο προϋπολογισμός της ελληνικής Αρχής είναι περίπου ίσος με τον αντίστοιχο της γαλλικής ,Στοιχεία του Global Competition Review).
Μία από τις αποφάσεις την οποία έλαβε η υπό τον κ. Κυριτσάκη Ολομέλεια της Επιτροπής ήταν η επιλογή ως γενικής διευθύντριας γνωστής δικηγόρου, η οποία έχει διακριθεί στην υπεράσπιση μεγάλων επιχειρήσεων, οι οποίες κατηγορήθηκαν για σοβαρές παραβιάσεις της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας. Η Ολομέλεια αρχικά επέλεξε ως γενική διευθύντρια δικηγόρο που εργαζόταν κατά το χρόνο της συμμετοχής της στη διαδικασία επιλογής ως νομική σύμβουλος της τσιμεντοβιομηχανίας Τιτάν , η έρευνα της Επιτροπής για καρτέλ των τσιμεντοβιομηχανιών εκκρεμεί επί σειρά ετών. Η ίδια δικηγόρος έχει εκπροσωπήσει έναντι της Επιτροπής την Χαλυβουργία Θεσσαλίας (σήμερα εκκρεμεί αυτεπάγγελτη έρευνα για καρτέλ των μεγάλων χαλυβουργιών της χώρας), αλλά και την δύο φορές τιμωρημένη από την Επιτροπή Coca-Cola 3Ε, την επίσης τιμωρημένη ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς και μία από τις βιομηχανίες που τιμωρήθηκαν με συμβολικό (!) πρόστιμο για καρτέλ στις προμήθειες βιομηχανικών ροδακίνων.
Η Ολομέλεια της Επιτροπής δεν διαπίστωσε ασυμβίβαστο σε αυτές τις ιδιότητες με την ιδιότητα της γενικής διευθύντριας της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αντίθετα θεώρησε την προϋπηρεσία της συγκεκριμένης δικηγόρου ως προσόν!!! Τελικά, ύστερα από συνεχείς παρεμβάσεις του STOPCARTEL με επιθετική αρθρογραφία για το θέμα, η συγκεκριμένη υποψήφια δήλωσε αυτοβούλως ότι αρνείται να αποδεχθεί το διορισμό της. Αν δεν το είχε πράξει, θα ήταν σήμερα γενική διευθύντρια της Επιτροπής Ανταγωνισμού μία πιστή και καλοπληρωμένη συνήγορος των καρτέλ!
Παρακαλούνται οι κ.κ.Βουλευτές να ερωτηθεί ο κ.Κυριτσάκης:
Ποιά είναι τα αίτια της πλήρους παράλυσης της Επιτροπής Ανταγωνισμού επί των ημερών του
Αν ο ίδιος και τα μέλη της Ολομέλειας της Επιτροπής ήσαν γνώστες του επαγγελματικού βιογραφικού της κας Καννελοπούλου
Ποιά είναι η θέση τους στο τεθέν θέμα της σύγκρουσης συμφερόντων στην περίπτωση διορισμού στη θέση της Γεν.Διευθύντριας Ανταγωνισμού προσώπου με επαγγελματικό βιογραφικό το οποίο αναδεικνύει το ζήτημα αυτό.

ΙΙ.Στη σημερινή σύνθεση της Ολομέλειας έχουν τοποθετηθεί πρόσωπα που έχουν υπηρετήσει μεγάλες επιχειρήσεις από θέσεις ευθύνης, όπως ενδεικτικά ,ο εισηγητής Γιάννης Μπιτούνης, ο Νίκος Τραυλός ,ο Βασίλης Νικολετόπουλος και άλλοι.
Η παρουσία προσώπων τα οποία έχουν υπηρετήσει σε μεγάλες επιχειρήσεις στην ολομέλεια της Ελληνικής Αντιμονοπωλιακής Αρχής, θέτει άμεσα ζήτημα σύγκρουσης συμφερόντων.Το STOPCARTEL την τελευταία τριετία έθεσε δημόσια και διεθνώς το ζήτημα σύγκρουσης συμφερόντων απο την παρουσία εκπροσώπων του ΣΕΒ στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα η προηγούμενη κυβέρνηση να απομακρύνει-επίσημα-τον ΣΕΒ από την Επιτροπή.
Αποδεικνύεται όμως, ότι με τον διορισμό προσώπων όπως τα αναφερόμενα ενδεικτικά, η εκπροσώπηση των συμφερόντων των μελών του ΣΕΒ στην Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού παραμένει ουσιαστικά ισχυρή.
Ζητείται απο τους κ.κ.Βουλευτές να ερωτηθεί ο κ.Κυριτσάκης αν γνωρίζει υποθέσεις οι οποίες εκκρεμουν ενώπιον της Επιτροπής στίς οποίες εμπλέκονται σαν πρώην στελέχη η συνήγοροι μεγάλων επιχειρήσεων σημερινά μέλη της Επιτροπής,αν διερεύνησε σχετικές καταγγελίες του Δικτύου Ενημέρωσης STOPCARTEL και αν ζήτησε την παραίτηση των μελών αυτών.

ΙΙΙ. Επικίνδυνη απραξία σε ό,τι αφορά τον έλεγχο συμμόρφωσης παραβατών στις αποφάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Επί των ημερών Κυριτσάκη συνεχίσθηκε η επικίνδυνη απραξία της Επιτροπής Ανταγωνισμού στον έλεγχο συμμόρφωσης παραβατών με αποφάσεις απαγόρευσης καταχρηστικών πρακτικών. Πρόκειται για μία από τις σοβαρότερες, διαχρονικές αδυναμίες στην άσκηση αντιμονοπωλιακής πολιτικής στη χώρα μας: την τελευταία πενταετία έχει γίνει για πρώτη φορά προσπάθεια έκδοσης αποφάσεων για παραβάσεις του «σκληρού πυρήνα» της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας (άρθρα 1, 2 του ν. 703/77), αλλά μόνο σε μία περίπτωση η Επιτροπή προχώρησε στον επιβαλλόμενο από το νόμο έλεγχο εφαρμογής των αποφάσεών της, με τις οποίες απαγορεύθηκε η συνέχιση καταχρηστικών πρακτικών. Το αποτέλεσμα είναι να εκδίδονται αποφάσεις πολύ σοβαρές για τη λειτουργία της αγοράς, οι οποίες μένουν ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΕΣ.
Οι παραβάτες απλώς ενσωματώνουν στο κόστος λειτουργίας τους τα χρηματικά πρόστιμα και συνεχίζουν τις ίδιες παραβατικές πρακτικές, από τις οποίες αποκομίζουν οικονομικά οφέλη που υπερκαλύπτουν το ύψος των προστίμων. Σημειώνεται, ότι οι αποφάσεις της Επιτροπής είναι άμεσα εκτελεστές, με απειλή μάλιστα υψηλών ημερήσιων προστίμων σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης. Επί των ημερών Κυριτσάκη δεν έχει διενεργηθεί έστω ΕΝΑΣ έλεγχος συμμόρφωσης με απόφαση της Επιτροπής και με τον τρόπο αυτό παρατείνεται το καθεστώς ιδιότυπης ασυλίας των καρτέλ και των μονοπωλίων.
Ως εκ τούτου, ζητείται από τους κ.κ.Βουλευτές όπως ενημερωθούν για τους ελέγχους συμμόρφωσης που δεν έχουν διενεργηθεί απο την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Β. Εκκρεμείς και «θαμμένες» έρευνες της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Επί των ημερών Κυριτσάκη, παραμένουν εκκρεμείς ή «θαμμένες» μείζονος σημασίας έρευνες και καταγγελίες. Ενδεικτικά αναφέρονται:

     -Αυτεπάγγελτη έρευνα για καταχρηστικές πρακτικές στη λιανική τραπεζική (συνεχίζεται χωρίς αποτελέσματα από το 2006..).
     -Καταγγελία για καταχρηστικές πρακτικές των διαπραγματευτών πρωτογενούς αγοράς ομολόγων (αν είχε διερευνηθεί έγκαιρα, πιθανόν να ήταν διαφορετική η εξέλιξη των κερδοσκοπικών επιθέσεων στα ελληνικά ομόλογα, που οδήγησαν τη χώρα σε δανεισμό από την Ε.Ε. και το ΔΝΤ).
     -Καταγγελία για καρτέλ των δύο μεγαλύτερων καναλιών της χώρας στην κατανομή της διαφημιστικής «πίτας», με σκοπό των αποκλεισμό μικρότερων καναλιών.
     -Καταγγελία του Κόμματος του Συνασπισμού για καρτέλ των δύο διυλιστηρίων με κοινούς τιμοκαταλόγους (εκκρεμεί από το 2006, έχει συνταχθεί εισήγηση, αλλά η απόφαση καθυστερεί . Αν είχε διερευνηθεί έγκαιρα ίσως να μην ήταν σήμερα η Ελλάδα η ακριβότερη αγορά καυσίμων στην Ευρώπη).
     -Καταγγελία για καρτέλ μεγάλων εργοληπτικών επιχειρήσεων με σκοπό την κατανομή αγοράς σε μεγάλους διαγωνισμούς δημοσίων έργων («εξαφανίσθηκε» επί των ημερών Ζησιμόπουλου, εξακολουθεί να αγνοείται η τύχη της επί των ημερών Κυριτσάκη).
     -Έρευνα για την αγορά της μπύρας: οι διαδικασίες «πάγωσαν» πριν τη συνεκδίκαση δύο συναφών εισηγήσεων, με μια τουλάχιστον περίεργη εισαγγελική εντολή, την οποία η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν έχει κατορθώσει να ανατρέψει. Πρόκειται για μια από τις έρευνες που διεκδικούν ρεκόρ καθυστέρησης, ακόμη και για τα δεδομένα της ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού.
     -Τρεις έρευνες για καρτέλ στην αγορά του τσιμέντου συνεχίζονται επί χρόνια χωρίς αποτελέσματα.
     -Έρευνα για καρτέλ των μεγάλων χαλυβουργιών: Κατόπιν δύο καταγγελιών το 2006  και 2008 με κατατεθειμένες παράλληλες αυξήσεις τιμών.Από το καλοκαίρι του 2008 έχουν συλλεγεί στοιχεία, κατόπιν εφόδου ελεγκτών στα γραφεία των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου, αλλά ακόμη δεν έχει εκδοθεί εισήγηση για να εισαχθεί προς συζήτηση στην Ολομέλεια!
      Ζητείται απο τους κ.κ. Βουλευτές όπως ενημερωθούν από τον κ.Πρόεδρο της Αντιμονοπωλιακής Αρχής για τους λόγους "ενταφιασμού" των παραπάνω καταγγελιών για καρτέλ στούς μείζονες αυτούς κλάδους της ελληνικής αγοράς.
      Μέ εκτίμηση,

      Γεώργιος Κοσμόπουλος,
      Πρόεδρος Δ.Σ.
      Ενωση Θυμάτων καρτέλ και μονοπωλίων STOPCARTEL

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου